Cas Ramakers en Rob Wintjes  - Eigenaren Roca Online
Cas Ramakers en Rob Wintjes
Eigenaren Roca Online

Roca Online over GROW van Shopmonkey

"De vertrouwensrelatie en effectieve communicatie helpen ons te groeien"

"Cas Ramakers en Rob Wintjes zijn de eigenaren van Roca Online. Ze beheren inmiddels 13 gespecialiseerde webshops binnen de bouw- en interieursector. Voorbeelden zijn EIKENvakman.nl voor eiken (tafel)bladen op maat, NATUURSTEENvakman voor vensterbanken op maat en LEUNINGvakman.nl voor trapleuningen op maat. Roca Online werk nu drie jaar samen met Shopmonkey, vanwege hun specialistische kennis en kunde op het gebied van webdesign en webdevelopment binnen."

Maatwerk
“En tot meer dan volle tevredenheid”, meldt Cas. “We bieden specifieke producten op maat aan binnen onze webshops, die zijn opgezet met Lightspeed. Op een bepaald punt zochten wij een ervaren partner die maatwerk kon ontwikkelen binnen dat programma en zo kwamen we uit bij Shopmonkey.”

‘Shopmonkey is een ervaren partner op Lightspeed’

Rob geeft aan dat Shopmonkey onmisbaar is voor de doorontwikkeling van Roca Online’s webshops. Hoe dat werkt? “Neem als voorbeeld uitbreidingen binnen EIKENvakman.nl. Op een gegeven moment dachten wij: okee, zwevende eiken wandplanken, dat is voor ons ook een interessant product. Naast de afmeting op maat, moet dan ook automatisch berekend worden hoeveel beugels nodig zijn bij welke lengte. Ook moet de klant kunnen kiezen uit diverse extra opties zoals de randafwerking en de behandeling. Ik werk het concept uit en kan dit vervolgens met een ticket aanmelden bij Shopmonkey, zonder te mailen. 

We zijn erg blij met hun abonnementsvorm GROW voor het continue doorontwikkelen van onze shops. Roca Online neemt een vast aantal uren per week af. Shopmonkey kan dus meteen aan de slag. Wij schieten al onze wensen in, zodat Shopmonkey altijd verder kan; zo zorgen we ervoor dat we telkens weer een stapje verder komen. Ik hoef niet te vragen om een ureninschatting of een offerte. Dit scheelt een hoop tijd voor beide partijen en resulteert in een snellere doorloop, daar ligt voor ons de grote winst. Qua kosten weten wij exact waar we aan toe zijn. Is er meerwerk buiten ons abonnement om, dan komt er snel een transparante offerte.”

‘Aanpak, communicatie en samenwerking via GROW: alles klopt’

Goede match
Die vertrouwensrelatie en de rechtstreekse communicatie met de developers via ticketing, effectief en snel, zijn het grootste pluspunt, vult Cas aan. “Die helpen ons te groeien. De aanpak van Shopmonkey, de communicatie en de samenwerking via GROW: alles klopt en zij matchen precies met ons.”


  • Shoefresh
  • FOUR Amsterdam
  • Maha
  • Watt
  • Bavaria
  • De Tuinmachine Shop
  • Baskèts
  • Bruut
  • The Alpha Men
  • Caferacer Onderdelen