Rick van den Barselaar - Eigenaar ComfortClub
Rick van den Barselaar
Eigenaar ComfortClub

ComfortClub over de nieuwe webshop op Shopify

"Snel, goede updates en makkelijk schakelen. Dat typeert Shopmonkey."

"ComfortClub is een solobrand van Bruut en biedt exclusieve kleding aan. “We wilden een webshop op een technisch sterk en flexibel platform. Dat werd Shopify. Shopmonkey vertaalde onze behoeften naar een krachtig resultaat”, vertelt Rick van den Barselaar. "

Flexibiliteit, snelheid en speelruimte
“Wij opereren in een hypemarkt en om hierin een leidende positie te werven en te behouden is snelheid en flexibiliteit van groot belang. Shopify biedt de nieuwste features en denkt mee; hier is de speling te vinden die wij nodig hebben om goed te functioneren. Daarnaast geeft het ruimte om zelf aanpassingen te doen, waardoor we snel kunnen anticiperen op ontwikkelingen.”

Steeds terug naar het ‘waarom’
“Ik heb behoorlijk wat ervaring op webshopgebied. Voor ComfortClub heb ik zelf een wireframe en een design gemaakt. Shopmonkey pakte daarop door. Wat ik hierbij erg krachtig vond, is dat ze ons steeds terugbrachten naar ‘het waarom’. Waarom willen wij een bepaalde feature? Dit heeft ons gedurende het gehele proces aan het denken gezet over de essentie van de webshop. Hierdoor hebben we heel bewust naar onze doelen toegewerkt.”

Het hele team is betrokken
“We hebben er vijf maanden over gedaan om de webshop van scratch af aan vorm te geven en neer te zetten. Er is in die tijd veel contact geweest. Een telefoontje, een appje, een mailtje… Er werd makkelijk geschakeld en we werden goed op de hoogte gehouden. Wat ik ook erg prettig vond, was de betrokkenheid van het hele Shopmonkey-team bij feedbackrondes. Daarmee verliepen deze rondes zeer snel. Dit is kenmerkend voor het bedrijf, denk ik. Uit eerdere projecten weet ik dat we hen altijd kunnen bellen; ze zijn heel bereikbaar. En ze kijken nergens raar van op. Dat werkt heel relaxed.”

Ik zou echt niet weten wat beter had gekund
“Wij weten zelf zoveel op online gebied, dat we onze eigen problemen vaak tackelen. Voor al het overige hebben we Shopmonkey. Zij zijn zo creatief, meedenkend en ervaren dat we altijd tot een oplossing komen. Ik zou echt niet weten wat beter had kunnen gaan bij dit project.  We gaan de aankomende tijd lekker analyseren en goed kijken waar we kunnen optimaliseren.  Ik zie uit naar de feedback van klanten zodra we live staan.”

  • FOUR Amsterdam
  • Watt
  • De Tuinmachine Shop
  • Maha
  • Shoefresh
  • The Alpha Men
  • Baskèts
  • Bavaria
  • Caferacer Onderdelen
  • Bruut