Wie zijn wij

Maak kennis met de Monkeys!

Wij zijn Thijs van Weerdenburg en Michael van der Heijden, oprichters van Online Monkey. E-commerce jongens met de focus op design én techniek. Het draait ons niet om de hoogte van het offertebedrag, maar om de veelvoud van het aantal. Liever 500 dolgelukkige klanten voor een correct bedrag, dan 100 rekeningvullers die teveel hebben betaald. Gewoon liefde voor het vak en we vinden de waardering leuk. Benieuwd naar onze reis en hoe we denken? Lees verder:

Dildo's en glijspul..

Eind 2009 begon de vlucht. Toen nog maar 18 jaartjes jong, technische kennis in huis, maar geen investeringsbudget en tóch willen ondernemen. Dropshipping bood uitkomst, maar dropship leveranciers wilden geen zaken doen. Te jong, onervaren en geen centjes. In de erotiek lukte het met alleen een KvK-nummertje, dus bouwden we als 'probeersel' twee dildoshops met een geleende startinvestering van een paar tientjes (twee maanden hosting). Shops gelanceerd, omzet gegenereerd en drie maanden later verkocht voor een paar honderd euro.

Budget(je)!

Die paar honderd betekende marketingbudget voor de volgende shops. We bouwden shops in elektronica, meubels, drukwerk, wijnen, champagne en meer. Mogelijkheid tot onderscheiden was gezien onze omvang, trackrecord en budget lastig waardoor veel flopten. Soms schoten we raak, zoals met onze champagne shop die met een startinvestering van €100 in de eerste maand 10K omzet presteerde.

Van Coolblue naar de ontwikkelaar daarvan

De ambitie om met een 0-investering een Coolblue-achtig imperium te bouwen bleek logischerwijs niet reëel (tja, het zat hem in de leeftijd denken we). Ondernemers met centjes en daadkracht hadden meer kans, maar hadden de technische skills niet. Wij wel, dus muteerden we van exploitant naar ontwikkelaars. En dat ging als een speer! Eind 2011 verkochten we onze shops om meer ruimte te maken van de dienstverlening van vandaag.

Focus binnen de focus, focus..

Vanaf het begin stonden we voor één belangrijke filosofie: De auto van de klant is niet belangrijk bij het benoemen van een prijs, we rekenen naar daadwerkelijk uit te voeren arbeid, we hanteren de meest efficiënte weg naar kwaliteit en geleverde kwaliteit moet automatisch nieuwe klanten overtuigen. Na ervaring met oplossingen zoals Magento, Wordpress en Prestashop paste maar één oplossing bij deze filosofie: SaaS (ofwel Lightspeed). Dus dáág Magento en +1 voor Lightspeed! Nu beslaat 80% van wat we doen Lightspeed, de overige 20% investeren we in complexe systemen die niet op Lightspeed passen. 100% focus. Dus kwaliteit, fair en betaalbaar.

Ons team presteert

We zijn nog steeds jong, maar inmiddels tóch enorm ervaren, hebben passie voor e-commerce en doen waar we goed in zijn. Dat doen we als team gecombineerd, maar ook verdeeld: De sparring- en aanspreekmonkey’s zijn commercieel, denken mee alsof ’t hun eigen toko is, kunnen zich goed verplaatsten in het product en produceren binnen 2 – 3 uur de meest nuttige antwoorden. De techniekmannen zien alleen maar code, dag in, dag uit. En de Picasso’s maken de gehele dag kunstwerken die converteren. Verdiepende losse skills, gecombineerd steengoed. Al zeggen we het zelf.

En VOOR wie doen we het?

In eerste instantie voor onszelf, omdat we ons vak zo leuk vinden. Daarnaast voor shops met een lage omzet, maar ook voor shops die meer dan 30 miljoen presteren. Voor kleine shops met weinig producten, maar ook voor bedrijven zoals PostNL, Neckermann of XXLhoreca met een gróót assortiment. Tevens maken andere Lightspeed partners zoals DMWS, Vivaio, DTG (DeTelefoonGids) of andere mediabureaus, designers en marketingjongens dankbaar gebruik van onze expertise! Jij ook?

Waarom zaken doen?